دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

طرح تازه اسرائیل؛ بازار مشترک با حضور کشورهای حاشیه خلیج فارس
وزیر دارایی اسرائیل ابراز امیدواری کرد که سفر هفته جاری جو بایدن به منطقه، منجر به شکل‌گیری بازار مشترک خاورمیانه شود. آویگدور لیبرمن گفت: «زمان ایجاد یک بازار مشترک جدید در خاورمیانه با مشارکت اسرائیل، عربستان سعودی، اردن و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس فرا رسیده است.» لیبرم

برخی با اقدام علیه حجاب، با قرآن محاربه می‌کنند
سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: کسانی‌که سال‌ها از سفره بیت‌المال ارتزاق کرده‌اند با اقدام علیه حجاب، در واقع با قرآن و امر به معروف و نهی از منکر محاربه می‌کنند.

وزیر اقتصاد: از دولت قبل موفق‌تر بوده ایم
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره کاهش نرخ رشد نقدینگی بیان کرد: دولت عواملی همچون کسری بودجه را که به تورم دامن می‌زند، را کنترل و مدیریت کرده و نسبت به دوره قبل موفق‌تر بوده است. وی تاکید کرد: امیدواریم با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم.

راهکار علی مطهری برای بازکردن گره برجام
علی مطهری نوشت: برای رسیدن به توافق هسته‌ای نیاز به صراحت از طرف ایران و امریکاست. ایران باید روشن کند که بعد از توافق آیا مانند توافق قبلی، ورود شرکت‌های امریکایی به بازار ایران را ممنوع می‌کند تا احتمالا رییس‌جمهوری مثل ترامپ از برجام خارج شود یا نه. امریکا هم باید روشن کند که اگر ایران بعد از توافق مانع ورود شرکت‌های امریکایی به بازار ایران شد آیا از برجام خارج می‌شود یا نه.

بی اطلاعی وکیل تاج‌زاده از عناوین اتهامی
امیر حسین‌آبادی وکیل مصطفی تاج‌زاده گفت: بنده اطلاعی از عناوین اتهامی موکلم ندارم. با همسر ایشان تماس گرفتند که دارو و نسخه ایشان را همراه خود ببرد اما در پاسخ به این پرسش که آیا وکیل آقای تاج‌زاده می‌تواند حضور داشته باشد گفته بودند در حال حاضر نیازی به حضور وکیل نیست و به ایشان هم اتهام را نگفته بودند و حتی اجازه تماس تلفنی هم ندادند. او گفت: در ساعت ۱۲ نیمه شب جمعه خانم محتشمی پور همسر آقای تاج‌زاده با من تماس گرفتند و گفتند ساعت ۱۱ که بنده در منزل نبودم، آمده‌اند و ایشان را برده‌اند و سرایدار گفته است نزدیک ۸ الی ۱۰ نفر به منزل مراجعه کرده‌اند.

طرح فروش «نفت خام» به مردم
بر اساس طرح جدیدی که در دستور کار دولت است، بازار جدیدی برای سرمایه‌گذاری آحاد جامعه ایجاد خواهد شد تا مردم به جای خرید طلا و ارز و یا سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن، سرمایه خود را به خرید نفت‌خام اختصاص داده و در بازار نفت سرمایه‌گذاری کنند.

تاکید سخنگوی دولت بر لزوم اجرای قانون حجاب
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره اینکه هفته گذشته شاهد ابلاغ قانون حجاب و عفاف مصوب سال ۸۴ از سوی رئیس جمهوری و به دنبال آن افزایش برخی هجمه‌ها به دولت بودیم، سیاست دولت در این زمینه برای جلوگیری از افراط و تفریط مجریان و سوءاستفاده عده‌ای جهت تخریب دولت چیست، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید این قانون مصوب سال ۸۴ و دولت هشتم است که در همان دولت هم ابلاغ شده است و ابلاغ جدیدی وجود نداشته است. همه ما، هم دولت و هم مردم مکلف به اجرای قانون هستیم و پیشرفت و حل مشکلات و ساماندهی نظم امور در گرو پایبندی ما به قوانین و تحقق نظم شهری است و تضمین حقوق شهروندی هم در گرو پایبندی به قانون است.

اعلام آمادگی رییسی برای انتقال تجارب ایران در کاهش آلودگی هوا به سایر کشور‌ها
ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز در نشست وزیران محیط زیست کشورهای منطقه،  با اشاره به پیشنهادات خود برای حل مسائل زیست محیطی غرب آسیا اظهار کرد: حتما همکاری‌ها به سوی ایجاد نگاه و همکاری مشترک باشد. برای دستیابی به این نگاه مشترک هم به تقسیم کار میان کشورها نیاز داریم. باید برنامه‌هایی برای مدیریت و بهره‌برداری از آب، هوا، خاک و مدیریت پسماندها تدوین شود. ایران این آمادگی را دارد که تجارب و دانش خود را در اختیار سایر کشورها و همسایگان برای کاهش آلودگی‌ها قرار دهد. پیشنهاد می‌کنم اتحادیه یا سازمانی برای همکاری‌های زیست محیطی کشورهای غرب آسیا شکل گیرد تا این اقدامات را ساماندهی کند. همچنین تأسیس یک صندوق منطقه‌ای برای پشتیبانی مالی نیز از اقداماتی است که ضرورت دارد تا اهداف قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه محقق شود.

تصمیم دولت برای بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک به ۴۲۰۰ تومان، برای توقف افزایش قیمت‌ها
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با بیان اینکه لایحه دو فوریتی جدیدی برای بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک به نرخ ۴۲۰۰ تومان به مجلس ارائه شده است، گفت: با توجه به تاثیر این موضوع بر قیمت تمام شده تولید امیدوار هستیم مجلس با فوریت این لایحه موافقت کند. وزیر اقتصاد ادامه داد: اهمیت این مسئله از این جهت است که نرخ محاسباتی ارز در گمرک تاثیر بالایی در هزینه تمام شده تولید دارد و برای آنکه قیمت‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از این افزایش پیدا نکند دولت تصمیم به بازگشت نرخ محاسباتی گمرک به نرخ سال گذشته گرفته است.

ادعای آمریکا: ارسال صد‌ها پهپاد نظامی از ایران به روسیه
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «اطلاعات ما نشان می‌دهد که دولت ایران بنا دارد در فاصله زمانی کوتاهی به روسیه صد‌ها پهپاد ارسال کند که توان نظامی دارند.» او افزود: «همچنین اطلاعات ما نشان می‌دهد که ایرانی‌ها قرار است آموزش نیرو‌های روس را برای استفاده از این پهپاد‌ها را از ماه جاری آغاز کنند.» او گفت: «هنوز مشخص نیست که آیا تحویل این پهپاد‌ها به روس‌ها آغاز شده است یا خیر؟ اما این همان پهپاد‌هایی هستند که در جنگ یمن برای حمله به عربستان سعودی به کار برده شده است.»

توضیح دادستان تهران درباره قتل یک دستفروش
دادستان تهران در رابطه با قتل یک "دست فروش" در حوالی بازار تهران توضیحاتی ارائه کرد. وی با بیان اینکه وقوع این حادثه و عامل قتل هیچگونه ارتباطی با پرسنل شهرداری تهران ندارد، گفت: هرگونه شایعات منتشره در فضای مجازی مبنی بر انتساب وقوع قتل توسط پرسنل شهرداری تهران تکذیب می‌شود.

وزارت نفت از اسفند ماه آمار فروش نفت را اطلاع نداده
بگلریان، عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به گزارش دیوان محاسبات کشور مبنی بر اینکه وصول درآمدهای نفتی در دو ماهه اول امسال کمتر از ۱۵ درصد بوده است، می‌گوید که وزارت نفت یا دستگاه‌های مرتبط یک آمار محرمانه فروش نفت به کمیسیون انرژی می‌دهند اما از آخر اسفند ماه هیچ اطلاعاتی به کمیسیون، از باب فروش نفت ارسال نشده است. به طور کلی تکیه ما به صحبت‌های وزیر یا مقامات مرتبط است که در طی گزارش‌ها، سوالات و جلسات غیر علنی اعلام می‌کنند. البته که هیچکدام از اینها هم با عدد و رقم مطلق نیست بلکه با برخی درصدهاست.

اینترنت ایران در حالت «کودک» قرار گرفت
گزارش‌ها از قفل شدن تنظیمات جستجوی گوگل و بینگ، دو موتور جستجوی پرکاربرد جهانی، روی حالت ایمن و فیلتر بسیاری از نتایج، در برخی اپراتور‌ها مثل همراه اول و ایرانسل حکایت دارد. به نظر می‌رسد این اتفاق در ساعات اولیه صبح امروز رخ داده و تا لحظه نگارش این خبر نیز ادامه دارد. کارشناسان اینترنت نیز بر این باورند که در حال حاضر این اتفاق که از داخل کشور رخ می‌دهد حالتی دارد که گویی تمامی کاربران اینترنت کشور «کودک» هستند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها